Project omschrijving

Circuittraining

Oefeningen voor kracht en uithoudingsvermogen!

Een circuittraining is een populaire trainingsmethode om kracht en uithoudingsvermogen te vergroten. Lees hier de belangrijkste informatie over deze klassieke, succesvolle workout.

Wat is een circuittraining?

Circuittraining is een van de oudste trainingsmethoden en is in 1953 ontwikkeld door R.E. Morgan en G.T. Anderson aan de universiteit van Leeds. Tijdens de training doorloop je doorgaans een full body schema, waarbij je meerdere oefeningen voor het hele lichaam achter elkaar uitvoert. Ook werk je aan conditie, omdat je aan het einde van elke oefening (bijna) geen rust inlast. De rust die je tussen de oefeningen krijgt, is alleen van het lopen naar de volgende oefening en dit gebeurt alsnog in een flink tempo. Circuittraining heeft dus als doel om de kracht en het uithoudingsvermogen te vergroten. Dit is ideaal voor mensen die willen afvallen, maar ook voor hen die in spiermassa aan willen komen zich fit willen voelen.

Welke spiergroepen train je precies?

Bij de meeste vormen van circuittraining train je eerst de grote spiergroepen en pas de kleinere spiergroepen. De reden hiervoor is dat je door het eerst trainen van de grote spiergroepen meer spiermassa op kan bouwen. Het is daarom het meest efficiënt om je energie te steken in het trainen van grote spiergroepen.

BEKIJK HIER HET ROOSTER